dimecres, d’abril 26, 2006

TRADUCCIONS 3

Un pas més endavant, la traducció inversa. La Joanna Poliwka s'ha enfrontat, amb èxit, a un poema de Rafał Wojaczek, i l'ha traduït al català. Heus-ne aquí el resultat:

El meu cervell amplepèdic del poemari La creuada inacabada


Al Senyor Jacek Łukasiewicz


El meu cervell amplepèdic que ha sortit del meu cap

Passant llegües incomptables ès la Lluna manifest


Combatent la seva brevetat, la meva vista

D’ulls blaus que la perseguia la casa amb les estrelles


I la meva gana religiosa que no suporta mancança

Inventa el Déu per que els sigui el fons i el marc


I ja el meu sentit ingenu de l’harmonia pietosa

A plena veu gaudeix de l’acord aconseguit


I ja la meva rebel·lió furiosa, el millor poeta

En silenci esmola un ganivet a la pedra del cor


Traducció: Joanna Poliwka